rensendominique.reismee.nl

2 weken voor vertrek

We zijn ons al 8 maanden op deze reis aan het voorbereiden, en nu komt het wel heel erg dichtbij. Over twee weken en 1 dag stappen wij in de auto richting Schiphol. We kunnen nu echt niet meer wachten. 'Hoeveel dagen zouden we nog moeten werken?' 'Hoevaak nog boodschappen doen?' 'Hoeveel weekenden zijn we nog thuis?' 'Na mijn verjaardag nog maar 1 week in Nederland', 'Hebben we alles al in huis?!'Een heel fijn gevoel, maar ook rete spannend als je het ons vraagt! We hebben beide geen ervaringen met backpacken. Dat maakt ons op sommige momenten wel wat onzeker. Maar we horen en lezen overal dat Thailand HET land is om te gaan backpacken als je dit nog nooit hebt gedaan, dus daar gaan we ook van uit.

Zaterdag 14 januari vliegen we om 21.30 uur vanuit Amsterdam naar de luchthaven in Bangkok. Het hotel in Bangkok is het enige dat we van te voren geboekt hebben. We vinden het een prettig idee om niet meer naar een hotel te hoeven zoeken na een vlucht van 11 uur. Voor de rest van onze reis hebben we wel een soort planning opgesteld, maar niks geboekt of gereserveerd. Het kan zijn dat we door het weer naar een andere plaats willen, of dat we ergens langer willen blijven omdat we meer willen zien bijvoorbeeld! Wat een heerlijk gevoel van vrijheid!!

De laatste inkopen worden gedaan: wasmiddeldoekjes, zonnebrand en natuurlijk blarenpleisters. De wandelschoenen worden ingelopen en de kleding allemaal voor de laatste keer gewassen. Onze backpacken liggen al weken op de logeerkamer, klaar om ingepakt te worden. Dit gaat zo langzamerhand wel gebeuren. Al is dat nog een hele klus! Qua kleding hebben we weinig bij ons, maar alle attributen voor het fotograferen met de Nikon en het filmen met de Sony Action Cam nemen al 1/3 van de backpack in. Dan maar een onderbroek minder meenemen...

Wordt vervolgd.....

Wim

Is er nog een plekje in je backpack voor mij? Please.......

Diede

Klinkt super spannend! Heeeel veel plezier! Ben benieuwd naar het vervolgverhaal!

Addy

Wat een avontuur Rens en Dominique gaat jullie zeker lukken ... ga vooral genieten ... komt helemaal goed ????????????????

Marco

Gaaf hoor!! Ik ben jaloers! Tassen niet te vol proppen, je moet alles mee zeulen.... Daar verkopen ze ook alles, voor weinig?????

Astrid

Spannend allemaal, ik ga jullie volgen hoor. Veel plezier met de verdere voorbereidingen. xxx

Lia

Een prachtervaring, ga samen heerlijk genieten!
Waarschuwing: kan zomaar zijn dat je veel vaker wil backpacken.????????????

Wim

Spannend en heel veel plezier en genieten.